Platforma prezentowa – co się u nas zmieniło przez te 5 lat?

Autor
Monika Przybylska-Zawisza
Opublikowano
12.10.2020
Podoba Ci się artykuł? Podziel się nim:

W Femmeritum na stałe pracuję od 5,5 roku. Jednym z pierwszych dużych projektów, które obsługiwałam, była platforma prezentowa dla jednego z naszych kluczowych klientów (z którym to wtedy zaczynałyśmy dopiero współpracę). Pamiętam ogromny stres, pamiętam, że projekt wydawał mi się wtedy bardzo trudny w realizacji, a skala gigantyczna.p

W pierwszym roku stworzyliśmy dość prostą, ale funkcjonalną aplikację, która umożliwiała pracownikom wybór prezentów. Zabawek i gadżetów do wyboru było niewiele ponad 60, dostawców – 13. To co pozostało niezmienne to kategorie wiekowe – już wtedy wiedziałam, że nie warto dzielić zabawek na „dziewczęce” i „chłopięce” i od tego czasu sukcesywnie przekonujemy do tego też naszych innych klientów. Zamówionych paczek mieliśmy w tamtym roku 2500, pamiętam, że patrzyłam na nie podczas pakowania i byłam zszokowana jak tego jest dużo.

Od 2015 co roku koordynuję ten projekt (z przerwą na 2017, gdy urodził się mój syn i siłą rzeczy musiałam przekazać realizację zespołowi). W tym roku patrzę wstecz i trochę się wzruszam, jak wiele przez te 5 lat udoskonaliłyśmy i jak bardzo różni się nadchodząca szósta realizacja od tej pierwszej.

W ubiegłym roku z naszej aplikacji, przygotowanej dla każdego z klientów indywidualnie, korzystało już 5 firm. W tym roku będziemy mieć około 150 zabawek i gadżetów do wyboru, tylko w tej największej i co najmniej drugie tyle dla mniejszych firm. Prezenty dostarczy nam 28 różnych dostawców z całej Polski. Od 2015 roku udało się nam bardzo poszerzyć ofertę, przede wszystkim jeżeli chodzi o rodzaje prezentów do wyboru. Na początku były to głównie zabawki, gry i akcesoria sportowe. W tym roku mamy jeszcze elektronikę, artykuły plastyczne, zestawy kreatywne, kosmetyki, perfumy i książki. Szczególnie te ostatnie nas cieszą. W zeszłym roku po raz pierwszy spróbowałyśmy dodać zestawy książek jako jedną z pozycji do wyboru. Sprawdziłam, zamówień na nie mieliśmy dokładnie 223. Nie jest to może dużo, ale mamy nadzieję, że w tym roku ta liczba wzrośnie. I cieszę się bardzo, że dajemy dzieciom książki (sama co roku wybieram kilka pozycji dla mojego syna). Jak powiedziała mi Kinga Kowalska z wydawnictwa Dwie Siostry:

Dlaczego warto obdarowywać dzieci książkami? Dobrze dobrana książka jest jak czas poświęcony bliskiej osobie – to prezent bezcenny! W książkach znajdziemy wszystko – emocje, wiedzę, rozrywkę, piękno, dowcip, intrygę. Wspólne czytanie z dziećmi wzmacnia rodzinne relacje. Według wielu badań naukowych, czytanie dzieciom wspiera ich rozwój emocjonalny, intelektualny i estetyczny. Dobre książki to inwestycja w przyszłość.

Bo w ogóle dobre, wartościowe prezenty to inwestycja w nasze dzieci. A platforma prezentowa to inwestycja w naszych pracowników, w ich zaangażowanie i pozytywne uczucia względem firmy. Jeżeli mamy do dyspozycji fajne, dobre narzędzie, a wybór jest dla pracowników ciekawy – warto skorzystać z tej opcji. Szczególnie, że nasze paczki to nie tylko prezent w kartonowym pudle czy bezosobowa koperta z bonem. To list od Świętego Mikołaja, to tematyczna świąteczna oprawa paczki do wysyłki, to też profesjonalna obsługa i ciekawa odmiana.