W ostatnim czasie miałyśmy przyjemność podjąć współpracę z firmą Medicover Healthcare Services. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracowników firma ta zgłosiła się do nas, żebyśmy wspólnie zorganizowali Dzień Otwarty dla dzieci pracowników.
Kilka spotkań i wiele zmian później zapadła decyzja o formie tegoż właśnie. Pilotażowo wystartowaliśmy w głównym biurze firmy w Warszawie z projektem „Otwarte Piątki w Medicover”. I tak zaczęła się nasza niesamowita przygoda.
Przez 4 kolejne piątki w maju i czerwcu br. biuro firmy przy Alejach Jerozolimskich otwierało swoje drzwi dla kolejnych grup dzieciaków. Zaczęliśmy od zupełnych maluszków, które ten dzień spędziły w towarzystwie rodziców i opiekunów, skończyliśmy z grupą nastolatków dzielnie trenujących zasady udzielania pierwszej pomocy na fantomie.
Każdy z piątków zaplanowany był trochę inaczej – dzięki podziałowi na grupy wiekowe mogliśmy sobie na to pozwolić i przygotować plan dnia maksymalnie dobrze dopasowany do wieku dzieci. Grupy były niezbyt liczne, po 12-18 dzieciaków, co pozwoliło nam zająć tylko część biura i nie zakłócać specjalnie jego codziennej pracy. Oczywiście nie do końca J. Ciekawscy, zaangażowani pracownicy zaglądali do nas co i rusz, podczas kolejnych już piątków pracownicy na widok wiązek balonów z helem kiwali tylko głowami z uśmiechem „no tak, przecież dziś piątek!”. Jedna z grup miała nawet okazję wziąć udział w grze terenowej podczas której dzieciaki zwiedziły biuro, a kilkoro pracowników zaangażowało się w pomoc i przygotowało dla dzieciaków różne zadania.
Oczywiście Dzień Otwarty to również dla firmy świetna okazja do wewnętrznej promocji. Program wszystkich piątków nawiązywał do specyfiki firmy – dzieci dowiadywały się więcej o zawodach medycznych i promocji zdrowego żywienia i stylu życia. Na koniec każda ze starszych grup wybierała też swój ulubiony zawód medyczny. Z każdego z dni powstała też pamiątkowa fotorelacja, a dzieci wróciły do domu z balonami z helem (oczywiście w kolorach Medicover), a także za każdym razem z jakimiś własnoręcznie przygotowanymi gadżetami.
Taki Dzień Otwarty to ciekawa propozycja alternatywnego podejścia do „prezentu” na Dzień Dziecka. Pracownicy, zarówno ci których dzieci brały udział w „Otwartych Piątkach”, jak i ci będący obserwatorami, z którymi miałyśmy okazję porozmawiać, wypowiadali się na temat akcji w bardzo pozytywnych słowach:
Na pytanie, co najbardziej podobało się uczestnikom, usłyszeliśmy, że (cytaty z ankiet):
- fajnie, że firma pomyślała o dzieciach
- podobała mi się intensywność zajęć dla dzieci, umiejętności animatorów, różnorodność zajęć, ich prozdrowotny wydźwięk
- fajny był kurs pierwszej pomocy, zwiedzanie biura z mamą
- sama możliwość poznania miejsca pracy rodzica i pokazanie, czym zajmuje się jego firma
- to, że moje dziecko świetnie się bawiło. Wiem, ze na długo zapamięta ten wspaniały dla dzień
- wszystko było super! I wszystkie panie genialne w tym co robią, łącznie z organizatorami oczywiście! 🙂
A i my z radością zrealizowałyśmy ten nieco inny niż dotychczas projekt po raz kolejny ucząc się, że nie ma rzeczy niemożliwych i udowadniając, że każdy nasz projekt jest „szyty na miarę”.
Na koniec kilka słów od Aleksandry Mielniczuk, kierownik ds. projektów rozwojowych w Medicover, odpowiedzialnej ze strony klienta za realizację tego projektu:
Zależy nam na tym, aby Medicover było świetnym miejscem pracy. Otwarte Piątki dla dzieci to część jednej z naszych cyklicznych kampanii wellbeingowych, skierowanych do naszych pracowników. Postanowiliśmy, że w ramach kampanii „Dzieci Medicover” zaproponujemy coś w innowacyjnej formule, czego jeszcze u nas nie było.
Pomysł na zorganizowanie Otwartych Piątków dla Dzieci w biurze początkowo wydawał nam się nieco… szalony :). Wyobraźnia podpowiadała z początku czarne scenariusze: wymazane kredkami ściany, dzieciaki wplątujące się w kable od komputerów, pochlapana sokiem wykładzina i pracownicy, dla których grupa rozbrykanych maluchów w „poważnym” miejscu pracy to jednak zbyt wiele :).
Powoli jednak, razem z fantastycznymi organizatorkami z Femmemeritum, nasz pomysł zaczął przybierać realne kształty. Przede wszystkim – zadbaliśmy o bezpieczeństwo dzieci. To było naszym najwyższym priorytetem. Po drugie, przygotowaliśmy do wizyt małych gości naszych pracowników, uprzedzając ich, czego mogą się spodziewać. Po trzecie, zadbaliśmy o to, by zaangażować pracowników do współprowadzenia zajęć dla dzieci. Nasi dietetycy, ratownicy medyczni, optometryści, higieniści stomatologiczni, a także pracownicy biurowi – brali aktywny udział w zabawie i mieli z tego prawie taką samą frajdę jak dzieciaki :). I wreszcie, zadbaliśmy o dobrą komunikację tego eventu, od samego początku tworząc wokół niego pozytywną atmosferę. Nie bez znaczenia było też „zielone światło” ze strony naszego Zarządu oraz ogromne wsparcie ambasadorki kampanii z poziomu top management.
Wyniki satysfakcji… cóż, przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Blisko 80% dzieci i rodziców przyznało nam najwyższą ocenę (10 pkt. w skali od 1 do 10). Dzieciaki naprawdę świetnie się u nas czuły, fantastycznie się bawiły i mamy nadzieję, że także czegoś nowego nauczyły. Zdecydowana większość chciałaby w przyszłości pracować w Medicover; wygląda więc na to, że o przyszłe kadry nie musimy się martwić :).
To wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie wyjątkowe zaangażowanie, pomysłowość i kreatywność pań z Femmeritum. Panie dosłownie wyprzedzały nasze myśli! Współpraca była więcej niż dobra, za co oczywiście bardzo dziękujemy 🙂
Miło czytać takie słowa, prawda? Dziękujemy za zaufanie i już czekamy na kolejne wspólne projekty.